ברכה זו לקוחה מתוך תפילת שמונה עשרה ועניינה בבקשה על הכלכלה, על הפרנסה. בעבר, החקלאות היתה מקור הפרנסה העיקרי, אולם היום, ניתן לפרש אותה כבקשה על הפרנסה בכלל.
מזמן, אם בכלל, לא חוו חלקים רבים כל כך מאוכלוסיית העולם, טלטלה ואי ודאות כמו זו שחוו (ועדיין חווים) בשנה החולפת.
תקופה מבלבלת זו, שהביא עלינו covid-19, החלה בארץ בראשית שנת 2020 ואילו לנו – ניתנת הזדמנות להתחיל מחדש, עם סיומה של שנת תש"פ ותחילתה של שנת תשפ"א.
"וברך שנתנו כשנים הטובות" הוא כל מה שאני מבקשת עבור כולנו.
אבל אל דאגה, "כל שנה מתחילה בסימן שאלה, ואנחנו נמצא לה תשובה".

שנה טובה ובשורות טובות

לחברות קהילת "אמהות עם מהות", לבני המשפחות ולכל מכרינו ושותפינו!

***
***

זה התחיל בעשר חברות צוות היגוי, נמרצות, שאפתניות ובעיקר – סופר אופטימיות, שהתכנסו לראשונה (בזום, אחרי שתכננו להיפגש פנים אל פנים) ביום 16.6.20, כדי לתכנן את תכניות "קיץ עם מהות".
וכך נפתחה הפגישה: "השנה, מאחר שכולם בארץ, שבוטלו מחנות קיץ רבים של תנועות הנוער ושהמצב הכלכלי לא ברור, נפלה לידנו הזדמנות – שלא קרתה עד היום – לקיים פעילויות לקהילה גם בקיץ, ולכל המשפחה."
מכאן, לא נדרש הרבה כדי שרעיונות פורצי דרך יעופו לחלל...
היו לנו שם טיול בוקר בשישי, בשיתוף עם עמותת מייקל לוין, פעילות בליל ט"ו באב, ליל ירח מלא, טיול ערב במושבי דרום השרון, שיתוף פעולה עם "השומר החדש", לינת שטח ועוד.

אחרי שנאלצנו להודיע על ביטול כל תכניות יולי, כבר הבנו היטב שנצטרך להיות יצירתיות יותר ולמצוא חלופות. מהר, מהר, לפני שהקיץ חומק מבין אצבעותינו, יצרנו את דף הנחיתה הזה ומילאנו אותו במשבצות תוכן, בהתאם למתנדבות מוכשרות מתוך הקהילה שפנו אלינו והציעו את עצמן.

כל מפגש היה יותר מעניין ומעורר השראה מקודמו. למעשה, נשמח לקיים פרויקט כזה גם בהמשך, כי המגוון והאיכות של הנשים והתכנים שהתברכנו בהם בקהילה, והנכונות לשתף ולהעשיר זו את זו – באמת, באמת יוצאים מגדר הרגיל!

הבאנו לכם כאן טעימה אחת מהפרויקט: הכירו את זיוה סימוני, חברת קהילה ותיקה מאוד, אמא לאלמוג, שגב, שקד ו- אבי, אותו אימצה דרך עמותת מייקל לוין, לחיילים חסרי עורף משפחתי.
זיוה מארחת לשיחה פתוחה את אבי, יחד עם שגב ומייחלת להקמת קהילת "אמהות עם מהות" בהרצליה, כמו גם לכך שכל משפחה תאמץ אל חיקה חייל מהעמותה.

הנה כאן, צפו והתרגשו: https://youtu.be/g-zyZGE1eYA

***
***

קהילת נשים שחרטה על דגלה
העצמה אישית והשפעה חברתית
בשילוב ערכי היהדות.

הקורס היה מרתק.
שבוע אחר שבוע
זכינו לשמוע נשים מעוררות השראה
סיון רהב מאיר - שיתפה אותנו בכוחה של קהילה באשר היא.

מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי תאני סופר, לימדה אותנו להרחיב את רדיוס עיגול ההשפעה שלנו כל פעם קצת יותר.

לורי פלטניק ממומנטום הראתה לנו מהי עוצמה נשית וכיצד חלום קטן יכול לעשות שינוי גדול בעולם.

סיירנו בירושלים וזכינו לראות את העיר מזווית נוספת.
התרגשנו לראות את רוח הנתינה ביד שרה
והחסרנו נשימה בגג אש התורה

דיברנו על חזון, ערכים, מנהיגות ואחדות.

מעל לכל, קיבלנו רוח
רוח הנתינה וראיית הטוב
רוח קבלת האחר והסובלנות.

מבלי להבחין בין מגזרים, תפיסות ואמונות
ללא קשר לדרך החיים וההשקפה.
ראיית האדם באשר הוא
מעבר למה שהוא.

למדנו לראות את הנפש
את הלב הפועם
ואליו להתחבר.

זכינו להכיר מעגל נשים עוצמתיות
חברות לקורס
ומעתה שותפות לדרך.

קבוצת נשים מופלאות
מעוררות השראה
נשים שרוצות לעשות
נשים שאכפת להן
כאלו שלא פוגשים כל יום

זכינו להכיר אנשים מיוחדים ומדהימים
הצוות המייסד והגרעין של הקורס
ושל הקהילה

חני, איתיאל, שימי, אנה ומור
הצליחו לעורר בנו השראה
להדליק את הניצוץ ולהראות את הדרך.

בהזדמנות זו תודה למאיר אדרי, הצלם שהיה איתנו בכל רגע והנציח בצורה כל כך מרגשת את כל הרגעים שהלב פועם בהם בעוצמה.

תודה על הזכות להיות חלק ולהשתייך לקהילת "אמהות עם מהות"
ועכשיו... קדימה לעבודה!

***
***

מהי "טובה"? לא רק חיים נחמדים ונעימים, אלא שנה שבה נבחר לראות את הדברים בדרך הנכונה, בדרך הטובה.

"היום הרת עולם, היום יעמיד במשפט כל יצורי עולמים"

חודש אלול, חודש של הכנות, עומד להסתיים, ואנו בעיצומו של היום הקדוש, ראש השנה. יום בו נברא העולם. במהלכם של יומיים אלה אנו קוראים בתורה על מספר סיפורים שלכל אחד מהן, מסר מדהים ומצמיח ערכית.

אחד מהם הוא על לידתו המופלאה של יצחק אבינו, ובין היתר מסופר על רגע לא קל, כאשר אברהם אבינו נאלץ לגרש מביתו את ישמעאל, בנו מהגר.

"ותרא שרה את בן הגר המצרית, אשר ילדה לאברהם, מצחק. ותאמר לאברהם : גרש האמה הזאת ואת בנה, כי לא ירש בן האמה הזאת עם בני, עם יצחק" (בראשית כא', ט')

דרש רבי עקיבא: איזה צחוק עשה ישמעאל, ומדוע כה חרה הדבר לשרה אמנו? מפני שהצחוק המדובר הוא גילוי עריות, שרה ראתה שישמעאל חוטא ונכשל בדבר זה.

רבי ישמעאל אמר: הצחוק המדובר הוא עבודה זרה, כפי שנאמר בחטא העגל – "וישב העם לאכול ושתו, ויקמו לצחק" (שמות לב', ו'), וכך ראתה שרה את ישמעאל בונה מזבחות לעבודה זרה, צד חגבים ומקריבם עליהם לאלילים.

ישמעאל גדל בבית החינוך הטוב ביותר שאפשר להעלות על הדעת, בביתו של אברהם. ידיעותיו היו מן המעולות ביותר, והוא ידע גם ידע שעבירות אלו חמורות ביותר, אך הוא צוחק, הוא מזלזל, הוא מבטל. הידיעות חולפות ממנו והלאה, ואינן חודרות לליבו.

צחוק, ותו לא. והאמת היא שלא רק למעשים חמורים וגדולים יש משמעות, אלא לכל דבר קטן ולכל מעשה קטן.

מספרים שאשתו של הגאון מוילנה סיכמה עם חברתה שמי מהן שתיפטר ראשונה מהעולם, תבוא בחלום לחברתה ותספר מה ארע לה. לאחר פטירת חברתה, היא הופיעה בחלומה ואמרה לה: "האם את זוכרת שפעם אחת הלכנו ברחוב וראינו מרחוק אשה אחת ונופפנו לה לשלום בידינו? אפילו נפנוף זה נרשם לזכותנו בעולם האמת!"

"הרעיון הוא להתייחס ברצינות ולהבין שלכל פעולה שלנו יש משמעות". (הרב אביגדור נבנצל)

אך לפני כן, לא פעם אני שואלת את עצמי, איך אגיע מוכנה ליום זה, יום הדין?

" כי המצווה הזאת אשר אנוכי מצוך היום, לא נפלאת היא ממך ולא רחוקה היא. לא בשמיים היא ... ולא מעבר לים היא ... כי קרוב אליך הדבר מאד, בפיך ובלבבך, לעשותו" (דברים ל', יא'- יד').
אמרו בני ישראל למשה רבנו: "רבנו משה, הרי אמרת לנו שהמצוה איננה בשמים ואיננה מעבר לים, אבל, רבנו, היכן היא?" (דברים רבה, פרשת נצבים, ח', ו'- ביאור)

אמר להם משה רבנו "במקום קרוב כל כך, שאינכם מעלים בדעתכם. לא בארץ אחרת, ולא בעיר אחרת, אפילו לא בשכונה אחרת, ולא בבנין אחר, ולא בדירה אחרת ולא בחדר אחר. בפה שלכם ובלב שלכם. כלומר: היא זמינה לכם בכל רגע.
הרמב"ן מסביר שמשה רבנו מתייחס למצות התשובה, שבני ישראל חשבו שהיא קשה מאד, עד בלתי אפשרית ליישום - "בשמים", "מעבר לים", אך משה רבנו אמר להם שהיא כ"כ קרובה אליהם, ממש בתוכם - "בפיך ובלבבך".

הרב דוד שלמה איבשיץ זצ"ל, מגדולי החסידות כותב, כי הדרך אל התשובה כרוכה בשני מכשולים אשר בלא התבוננות אכן נראים "בשמיים".
עצם העובדה שרוב האנשים אינם מתחרטים על מעשיהם, מוכיחה כי תשובה אינה דבר קל, והסיבה לכך כפולה:
א. מטבע הדברים אדם אינו נוטה לראות את עצמו כמי שנוהג באופן בלתי הגון. לאדם קשה להסתכל על עצמו במבט ביקורתי.
ב. אדם חושב שכה הרחיק וכה החטיא וכה החמיץ, עד שאין הוא יכול לטפס את הדרך חזרה.

זהו כוחה של התשובה, שדוקא סוד קסמה הוא הגורם לאדם לחשוב שלא יתכן שבמחשבה נכונה ובהחלטה נחושה אפשר לפתוח דף חדש. זאת גילה משה רבנו לעם ישראל, כי גם אם הרחיק היהודי נדד, הרחק הרחק, "בפיך ובלבבך לעשותו" .

אז איפה זה תופס אותי? ומה הקשר לצמיחה ואמונה?
סיפור הבמבוק הסיני מספר על צמיחה איטית של הבמבוק, שאורכת חמש שנים תמימות. אם בשלב מסוים במשך אותן חמש שנים היינו חדלים להשקות את השתיל הרך, הוא היה נובל ומת במהרה.

מה באמת קרה במהלך כל אותן שנים?

במשך 4 שנים היתה צמיחה, הצמיחה המופלאה מכל – כי היא התרחשה בעולם הבלתי נראה, בתהליכים ארוכים ונפלאים המתרחשים מתחת לפני השטח. מתחת לאדמה התפתחה רשת מסועפת וחזקה של שורשים, המסוגלת לתמוך בצמיחתו המתפרצת של הבמבוק בשנה החמישית.

זוכרות? כל מה שנבנה מהר – עשוי ליפול מהר. צמיחה מצריכה סבלנות והתמדה, השקייה ואמונה פנימית. כל טיפת מים חשובה, כל צעד קטן משפיע לטובה, גם אם בטווח הקצר אין לכאורה תוצאות. יתכן שלא נבחין מיד בהבדל, אבל הצמיחה מתרחשת מתחת לפני השטח וממתינה לרגע בו תהיה מוכנה לפרוץ קדימה.
לעולם אל תתייאשי! בנחישות והתמדה המשכי לטפח את שורשי השינוי, בסופו של דבר, תפרצי גם את ותגיעי לגבהים עצומים. מאמינה בכל אחת ואחת, באהבה רבה.

שנזכה לשנה מבורכת בטוב, שנראה את הדברים בדרך הנכונה, שנבין שהבחירה היא אצלנו ולא "מעבר לים" והכי חשוב - שהצמיחה היא איטית, צמיחה שמצריכה סבלנות והתמדה, השקייה ואמונה פנימית.

***
***

מוזיאון העם היהודי בבית התפוצות נמצא בעיצומו של תהליך התחדשות ארוך ומרתק, ששיאו בפתיחת המוזיאון החדש בסוף שנת 2020. המוזיאון החדש יזמין את המבקרים למסע בעקבות ההיסטוריה היהודית, עם דגש על תרבות יהודית בתקופתנו ועל ביטויים מודרניים לזהות יהודית. זהו מסע בעקבות יצירה יהודית, דיאלוג תרבותי, ויכולת התחדשות אינסופית. תפיסת העולם הפלורליסטית של התצוגה תבוא לידי ביטוי, בין היתר, במיצג האינטראקטיבי קומ.יוניטי, העוסק בזהות רבת הפנים של הקהילות היהודיות בנות זמננו.

אנחנו כמובן הצטרפנו!

קהילת "אמהות עם מהות" היא חלק מהפסיפס של הפעילות היהודית המתחדשת, המגוונת והתוססת, המתקיימת כיום ברחבי העולם. אנחנו חלק מ״התמונה הקבוצתית״ של העם היהודי כיום. ניתן לצפות בפרופיל שלנו באתר:

בעברית:https://com-unity.bh.org.il/he/community-view/?community_id=7421

ובאנגלית: https://com-unity.bh.org.il/community-view/?community_id=7421

החיבור שלנו לקהילות יהודיות ברחבי העולם, אשר פעילותן החברתית, התרבותית והערכית מבטאת את רוח היהדות, תאפשר לנו להתקרב עוד קצת להגשמת החזון שהגדרנו אותו כך:

ליצור קהילה בינלאומית של אמהות המעורבות ומשפיעות על הקהילות אליהן הן שייכות. אנו מבקשות להקים קהילות "אמהות עם מהות" בכל ישוב בישראל ולחבר כל קהילה ישראלית ל"קהילה אחות" ברחבי העולם היהודי, במטרה לבנות ביחד עתיד לעם היהודי המבוסס על אחדות, אהבה ונתינה.

אתן מוזמנות להעביר את הקישור הבא לקהילות נוספות שאתן מכירות או חברות בהן, ולהזמין אותן להעלות תמונות וסיפורים, כדי להפוך גם הן לחלק מתצוגת הקבע של המוזיאון!

רונית לוסקי היא מנהלת תערוכות חינוכיות ושותפויות בינלאומיות במוזיאון העם היהודי בבית התפוצות וחברת קהילה-בוגרת המחזור הראשון של קורס פיתוח קהילות עם מהות.

***
***

בימים 6-7 בנובמבר תהיה זו השנה השישית שבה קהילת "אמהות עם מהות" תחבור לפרויקט הבינ"ל, השבת העולמית – The Shabbat Project.

והשנה – שבת עולמית 2020 – תהיה קצת אחרת :)
רגע, לפני שאספר מה יהיה אחרת, כדאי שאתחיל (לטובת מי שלא יודע) במה שהיה עד כה...
המיזם התחיל בשנת 2013, כאשר הרב הראשי של קהילת דרום אפריקה, הרב זאב וורן גולדשטיין, ביקש מכל יהודי דרום אפריקה, לציין שבת אחת ביחד. יהודים ממדינות נוספות ביקשו להצטרף למיזם, והמיזם הפך בעצם לאקט של אחדות.
משמעות המיזם היא – שבת אחת, פעם אחת בלבד בשנה, שבה (ולקראתה) כל יהודי העולם מתחברים סביב מכנה משותף אחד, משהו גדול יותר מאדם זה או אחר, או קהילה זו או אחרת ובכל מקום בעולם, בשעות שונות ובשפות שונות – חולקים ערך אחד משותף.
יש המחליטים לשמור שבת אחת בשנה (כמוני למשל), יש כאלו שיוזמים פעילויות קהילתיות, קבלת שבת מוסיקלית, פעילות התנדבותית בשיתוף בתי הספר, או תנועות הנוער, יש המצטרפים ויש המציצים לרגע ואולי בשנה הבאה ישארו קצת יותר...
בשנים האחרונות החלו לצוץ יותר ויותר יוזמות מקומיות ואינטימיות, כמו מפגש שכנים ברחוב או בבנין.
אין אירוע גדול מדי ואין אירוע קטן מדי. הכל הולך.
אז מה הולך להיות השנה, ובעיקר איך..?
מארגני השבת העולמית בעולם ובישראל (אתם אנו עומדים בקשר רציף כל השנה) לא יודעים איך והאם ניתן יהיה לקיים אירועים בנובמבר ולכן, הם הפיקו חוברת רעיונות (מצורפת לנוחותכם), שניתן יהיה לבצע בכל מקרה.

הרב גולדשטיין החל לפני מספר שבועות לקיים, מדי יום ראשון אחה"צ, מפגשים מרחוק, בהם הוא פוגש בכל פעם אישיות מתחום אחר. המפגשים נותנים גם הם השראה לקיום שיחות מעניינות מרחוק, שאפשריות תמיד ובכל מצב.
הבאנו לכם עד לכאן טעימה מאחד המפגשים המרתקים שקיים הרב גולדשטיין, הפעם עם חברו הטוב, פרופ' דן אריאלי (שאגב, היה אחד ה"אחראים" ליוזמת פרויקט השבת העולמית)
והנה גם קטע קצר מראיון שהשתתפתי בו לקראת השבת העולמית, באוקטובר 2018 (לצפייה בשידור המלא בערוץ הידברות, כולל עינת שרוף ועוד קטעים שלי, היכנסו לכאן).

לחצו כאן לצפייה בחוברת רעיונות לאירועים לשבת העולמית >>

***
***

יצרנו עבורכן פסיפס, המשלב את החוויות שחווינו, במסגרת מפגש אצל תמי גולדברג, בישוב יד בנימין, בו היא מתגוררת, קצת לפני השנה החדשה...

"שיפה ושונה תהא השנה אשר מתחילה לה היום", כך שרה נעמי שמר, ואנחנו - אמהות עם מהות - סיימנו את השנה עם שירתה של ריקה רזאל בישוב יד בנימין.
אבל רגע, כך הסתיים הערב, נתחיל מההתחלה...
השעה שעת לפני שקיעה...15 נשים מקהילת ״אמהות עם מהות״ (בנות מסע מאי 16, בנות שיעור פרשת שבוע במודיעין שיזמה מיכל מלמד כהן ז״ל ואחרות), הגיעו מכל רחבי הארץ, להכיר מקרוב את הפסיפס האנושי ביד בנימין.

תמי וירון מקבלים אותנו בחיוך רחב אל ביתם המשקיף לשדות הפתוחים...
תפילות חצרות מרגשת ברחובם מתחילות להאיר פסיפס מרגש.

צעדנו אל ביתה של ליטל, בעלת תשובה הנשואה לטייס. ליטל קיבלה אותנו בשמחה וברוחב לב וסיפרה את הסיפור האישי שלה. השיח עורר הרבה מחשבות, שאלות ורצון לדעת ולהכיר עוד.
קבוצה אחרת נפגשה עם ברוך ואיילה ברמסון שסיפרו לנו בגעגועים על ביתם בגוש קטיף. שיח מרתק ממשבר לצמיחה.
הגענו אל פארק פתוח בקצה היישוב, שם נפגשנו עם שתי עולות חדשות: אילנה וטליה, אשר תיארו את נפתולי העלייה שלהן ארצה (מקנדה ומדרא״פ) וההתיישבות ביד בנימין. שתי נשים שמתגאות לדבר עברית ולגדל את ילדיהן בחופשיות בישראל. לדבריהן, כאן חיים את היהדות והיא אינה רק דת.
בריצה קלילה אל המפגש עם השחקנית גל בידרמן, שבחצר ביתה סיפרה לנו בכשרון ובחן את סיפור לימודי המשחק שלה בבית צבי, החיפוש אחר משמעות, והחזרה בתשובה יחד עם האיש שלה, גם הם מצאו מקום מחבק ביד בנימין.

על גג ביתה של תמי, תחת שמי ערב קייצים זרועי כוכבים
חיכו לנו כסאות ופופים נוחים להתרווח
התיישבנו אנחנו - פסיפס אנושי של נשים מכל הארץ ומהיישוב - ונסחפנו אחר שירתה של ריקה רזאל המוכשרת!

ואז הגיעה ההפתעה המתוקה, מסתבר שתמי הפתיעה אותנו וזהו יום הולדתה!! שרנו את השיר, למילותיו של הרב קוק: "בן אדם עלה למעלה עלה", קיבלנו את ברכתה וברכתו של ירון, בעלה, ותשורה מושקעת לכל אחת....לראש השנה.

בימים כאלו מאתגרים של משבר, פוליטיקה גועשת חששות, אי ודאות, סגר והפגנות, זכינו לעשות צעד קטן של קירוב לבבות.
בסימן של תחילת השנה והאיחולים, אנו מאחלות לכל אחת לחוות ערב מהנה ומפנק בהפתעה כזו גמורה ולהשאיר מקום בשנה הקרובה לחוויה נשית, פותחת לב ומפתיעה.

שתהיה לכולן שנה מבורכת וטובה!

***
***

אז רויטל, בואי נשמע קצת עלייך...

ספרי לנו משהו על כל אחד מבני המשפחה שלך

אני נשואה לנחום, מהנדס בתעשייה האווירית, גרים במודיעין עם שלושת ילדינו.
שני, הבכורה שלנו, בת 20, חיילת שמשרתת בבסיס בו אני ואבא שלה נפגשנו בחיל המודיעין.
ליהי, המרכזית בת 9, נולדה באותו תאריך של אחותה שני, ילדה מאד מיוחדת ומוכשרת.
ויאיר הקטן בן 6, עלה לכיתה א' מתוק, שובב ואמיץ.

במה את עוסקת? עיסוק ראשי, משני וכל השאר...

פרשתי לפני כמעט 4 שנים משירות קבע ארוך בחיל המודיעין.
בשלב ראשון, התחלתי להתנדב בבית ספר לנוער בסיכון, שם, במסגרת לימודי היסטוריה, התחברתי להרצל – חוזה המדינה. משם הקמתי עסק לליווי עסקי והעצמת נשים לפי חזון הרצל: "אם תרצי אין זו אגדה".
במקביל – אני מתנדבת בקהילת אמהות עם מהות מודיעין, בתפקיד הקמב"צית :).

איך השפיעה תקופת הקורונה על מהלך חייך ועל האיזון בין הבית ובין עיסוקייך?

את הקורונה קיבלתי בלב פתוח ומבין, שמהלימון מוכרחים לעשות לימונצ'לו.
לא היה פשוט עם הילדים בבית, אבל ניסינו להוציא את הפלוס מהאירוע שנכפה עלינו ולטייב אותו לעשייה משפחתית, ובעיקר - חיובית.
מבחינה עסקית התחלתי לשווק את טבעת ההשראה שלי: "אם תרצי אין זו אגדה". זה היה לקראת יום העצמאות וזה ממש תפס ופרח. להפתעתי, למרות הקורונה והעובדה שאנשים נמצאים בחל"ת, הם כן התחברו למסר ולראשונה, עשיתי משלוחים בדואר שלה.

מה הספר האהוב עליך ומתי קראת ספר לאחרונה?

הספר האהוב עליי: "אתה יכול לרפא את חייך" של לואיז ל. היי – ממליצה בחום לכל אחד.ת.
כרגע קוראת את "להב היהלום" של מייקל רואץ' גשה, אסטרטגיית ניהול עסקים והחיים לפי בודהה.

הסלוגן של העסק שלך הוא "אם תרצו אין זו אגדה". האם את חיה את חייך לפיו? ומה הרצון שלך?
משתדלת מאד.
אני מאמינה, כדרך חיים, שהכול אפשרי, אם באמת באמת רוצים - כל עוד הנר דולק.
הרצון שלי הוא להנגיש את ההבנה והיכולת להפוך חזון למציאות לכל אדם בכל שפה.

איך ומתי פגשת בקהילה שלנו?

אתי קארו אבקסיס (חברה בקהילת מודיעין – ש.ש.ש) נפגשה איתי שבוע אחרי שחזרה ממסע MOMentum והצליחה להדביק אותי בהבנה, שאני מוכרחה לצאת למסע! משם החיבור עם הקהילה ועם מיכלי (מיכל מלמד-כהן ז"ל – ש.ש.ש) היה מהיר.

איך קרה שהחלטת לקחת את ריכוז קהילת מודיעין על עצמך?

הייתי חלק מהמובילות בקהילת מודיעין, עוד בהובלת מיכל מלמד-כהן ז"ל.
לאחר לכתה היה שבר עמוק...היה קושי להרים את החברות לעשייה. המובילה המרכזית שהייתה בעת ההיא ביקשה להפסיק לצורך לימודים ולהמשיך לתרום במקום אחר בהנהגת הקהילה. היא שאלה אם מישהי רוצה להתנדב במקומה, לקח לי מספר ימים לשכנע את שימי שייתן לנו הזדמנות להחזיר עטרה ליושנה... הוא היה סקפטי אבל חיובי והנה – אנחנו כאן.
אני לא מובילת קהילה, אני חלק מצוות של 14 נשים מופלאות, מנהיגות שעושות יחד - כל אחת בתורה ולפי תחום המומחיות שלה - השתדלות ותרומה למען כל הקהילה.

האם יש מסר שתרצי למסור לחברות קהילת מודיעין ולחברות הקהילה הארצית, בכלל?

אני מודה על הזכות להיות חלק מצוות של נשים כל כך יוזמות ותורמות לקהילה שלנו ולסביבה בכלל.
תודה למיכל מלמד-כהן ז"ל, שיצרה קהילה כל כך מרגשת של נשים אכפתיות ואיכותיות.
מי ייתן ונצליח גם בשנה הבאה עלינו לטובה ועל אף הקורונה: להתנדב, לתרום, להתחזק, להתעצם, להתרגש ולהפוך את העולם שבו אנו חיים למקום טוב יותר.
שנה טובה, מתוקה ומבורכת.

***
***

במפגש הפותח של קיץ עם מהות, השתתפה גם בתי - אור, ותוך כדי אפייה שוחחנו על דברים רבים. המשתתפות במפגש קיבלו את המתכון ואת הסרטון (ראו מטה) והנה הוא מובא כאן שוב.

מצרכים (כדאי בקעריות מראש)

לקרמל מלוח

מיכל שמנת מתוקה
250 גר סוכר לבן
185 גר חמאה רכה חתוכה לקוביות
קורט מלח גס

למלית הגבינה

גביע גבינת שמנת 16%
1/4 כוס סוכר
1 ביצה
1 כפית תמצית וניל

למלית השוקולד

200 גר חמאה
200 גר שוקולד מריר
כוס סוכר לבן
1/2 כוס קמח

ניגשים להכנה

1. מחממים תנור ל- 160°.
2. מרתיחים את השמנת המתוקה בסיר קטן.
3. בסיר נפרד, מחממים את הסוכר. מערבבים בעזרת כף עץ עד שכל הגושים נמסים.
4.  מסירים את סיר הסוכר מהאש, מוזגים לתוכו את השמנת המתוקה, מעט בכל פעם, ומערבבים תוך כדי.
5. מוסיפים לאותו סיר את קוביות החמאה ומערבבים עד שהן נמסות לגמרי. בוזקים גרגרי מלח גס (לפי הטעם) ומערבבים.
6. כשהקרמל מתקרר, מכניסים לקופסא ולמקרר. הקרמל יכול להישמר זמן רב במקרר.
7. לתוך קערה, מכניסים את חומרי מלית הגבינה לפי סדר הופעתם, וטורפים.
8. אחרי שהקרמל התקרר, מוסיפים ממנו לתוך מלית הגבינה, כל פעם קצת, ומערבבים עד שמתקבל צבע זהוב-ענברי. מניחים בצד.
9. ממיסים את השוקולד והחמאה במיקרו.
10. מוסיפים את הסוכר וטורפים עד לקבלת מרקם חלק.
11. מוסיפים את הביצים, אחת אחרי השניה, וטורפים.
12. מוסיפים את הקמח וטורפים. ניגשים להרכבת הבראוניז (2 תבניות אינגליש קייק):
13. יוצקים 2/3 מבלילת השוקולד לתבנית אינגליש משומנת היטב ומעליה יוצקים את בלילת הגבינה-קרמל. מפזרים מעל כפיות מבלילת השוקולד ויוצרים עם סכין דוגמא.
14. אופים כ-40 דק. הבראוניז מוכנים כאשר צידיו יציבים ותפוחים והמרכז רוטט. מוציאים מהתנור, חותכים לקוביות ומקררים.
1. מחממים תנור ל- 160°.
2. מרתיחים את השמנת המתוקה בסיר קטן.
3. בסיר נפרד, מחממים את הסוכר. מערבבים בעזרת כף עץ עד שכל הגושים נמסים.
4. מסירים את סיר הסוכר מהאש, מוזגים לתוכו את השמנת המתוקה, מעט בכל פעם, ומערבבים תוך כדי.
5. מוסיפים לאותו סיר את קוביות החמאה ומערבבים עד שהן נמסות לגמרי. בוזקים גרגרי מלח גס (לפי הטעם) ומערבבים.
6. כשהקרמל מתקרר, מכניסים לקופסא ולמקרר. הקרמל יכול להישמר זמן רב במקרר.
7. לתוך קערה, מכניסים את חומרי מלית הגבינה לפי סדר הופעתם, וטורפים.
8. אחרי שהקרמל התקרר, מוסיפים ממנו לתוך מלית הגבינה, כל פעם קצת, ומערבבים עד שמתקבל צבע זהוב-ענברי. מניחים בצד.
9. ממיסים את השוקולד והחמאה במיקרו.
10. מוסיפים את הסוכר וטורפים עד לקבלת מרקם חלק.
11. מוסיפים את הביצים, אחת אחרי השניה, וטורפים.
12. מוסיפים את הקמח וטורפים. ניגשים להרכבת הבראוניז (2 תבניות אינגליש קייק):
13. יוצקים 2/3 מבלילת השוקולד לתבנית אינגליש משומנת היטב ומעליה יוצקים את בלילת הגבינה-קרמל. מפזרים מעל כפיות מבלילת השוקולד ויוצרים עם סכין דוגמא.
14. אופים כ-40 דק. הבראוניז מוכנים כאשר צידיו יציבים ותפוחים והמרכז רוטט. מוציאים מהתנור, חותכים לקוביות ומקררים.

לסרטון אופן ההכנה: https://www.youtube.com/watch?v=WCLCgjSSyPM

***
***

אנו מזמינים אותך לעשות לנו like ב-דף הפייסבוק שלנו
לבקר באתר שלנו: mwmisrael.com
או לפנות אלינו contact@mwm.org.il

 
 
Powered by Mad Mimi®A GoDaddy® company